ROK SZKOLNY 2020/21

ZASADA 1 - POGÓDŹ SIĘ Z PRZESZŁOŚCIĄ, BY NIE NISZCZYĆ TERAŹNIEJSZOŚCI

 

Stało się – to czas przeszły, nie możesz cofnąć czasu i zmienić przeszłości. Natomiast, masz możliwość wyciągnięcia, jak najwięcej ilości wniosków i budować lepsze dzisiaj.

 

Jesteśmy tylko ludźmi – każdy z nas popełnia błędy. Uczymy się na nich i tym samym stajemy się lepsi. Uszanujmy tę zmianę i zaakceptujmy przeszłość.

 

ZASADA 2 – NIE MYŚL O PRZYSZŁOŚCI. . .

 

Nie jesteśmy w stanie zweryfikować przeszłości – nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy to czym się martwimy na pewno się wydarzy.

 

Zamartwianie się przyszłością to marnowanie czasu. To niweczenie chwili. Nie przepowiadamy przyszłości – ona może być zaskakująca i całkiem inna niż nasze myśli. Zajmuj się tym, co obecne, a nie tym czego nie ma. Przestań snuć katastrofalne wyobrażenia – zajmuj się tym, co daje chwila.

 

ZASADA 3 – BĄDŹ OTWARTA/Y NA ZMIANY. . .

 

Przestań myśleć o tym, co wypada, a co nie wypada. Nie bój się zmian, bo zmiany będą bały się Ciebie. Sprawdź, co sprawia Ci radość i idź w tym kierunku. Każdego dnia doceniaj chwile – celebruj każdy moment dnia, bo już nigdy więcej się nie powtórzy, nigdy więcej nie będzie on taki sam.

 

ZASADA 4 – BĄDŹ ODPOWIEDZIALNY/A ZA SWOJE SZCZĘŚCIE. . .

 

Przejmij ster i znajdź bezpieczną przystań. Co inni myślą o Tobie w tym momencie nie ma znaczenia - Ty jesteś najważniejszy/a i Twoje szczęście. Pracuj nad nim i rozwijaj go. Nie porzucaj pozytywnych odczuć – kreuj ogniwo radości. Uśmiechaj się częściej i pamiętaj, że nie jesteś właścicielem wszystkich zmartwień na świecie.

 

ZASADA 5 – DAJ SOBIE CZAS. . .

 

Zmiana nie przyjdzie z dnia na dzień – to nie jest czarodziejski eliksir, który wypijesz i wszystkie problemy znikną. To Twoja droga, którą musisz powtarzać każdego dnia, w każdym momencie swojego życia. By nauczyć się życia tu i teraz, musisz zachować dystans. Podarować sobie czas – tak, aby to, czego nauczyłeś/aś się powyżej stało się prawdą o Tobie...

 

Źródło: psychologiazycia.com

Wych. KKorsak

 

Zespół Biblioteczny Bursy Międzyszkolnej zachęca do wzięcia udziału w kultywowaniu pamięci o Żołnierzach Wyklętych.

Kolejny artykuł z cyklu „Zdrowe odżywianie”. Przed nami przesilenie wiosenne i trzecia fala….

Poznajcie wzmacniacze układu odpornościowego!

 Ryby

Ryby, szczególnie te tłuste, takie jak sardynki, łosoś, śledź czy makrela, są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Ich korzystny wpływ na funkcjonowanie układu odpornościowego opisano w wielu badaniach naukowych.

 Czosnek

Dzięki zawartości allicyny, znany jest przede wszystkim ze swoich właściwości przeciwdrobnoustrojowych, co czyni go skutecznym środkiem w walce z wirusami, bakteriami i grzybami. 

 Kiszonki

Kiszonki to naturalny probiotyk, który korzystnie wpływa na mikroflorę jelitową. W powszechnie spożywanych kiszonkach występują bakterie kwasu mlekowego, które zapewniają ochronę przed chorobotwórczymi bakteriami oraz wydzielają związki hamujące wzrost patogenów. Dodatkowo kiszone warzywa są rewelacyjnym źródłem witamin i minerałów, m.in. witaminy C. Oprócz kiszonych ogórków i kapusty warto sięgnąć także po mniej popularne kiszone pomidory, buraki czy czosnek.

 Zakwas z buraków

Osobno polecę zakwas buraczany, choć to również kiszonka, ale za to jaka! To naturalny napój energetyczny. Wzmacnia odporność i krew. W zakwasie mamy pełen zestaw witamin i mikroelementów (z dobrze przyswajalnym żelazem na czele) + naturalne probiotyki – więc to idealna propozycja po antybiotykoterapii, wzmocnienie i na regenerację. Naturalna osłona i wsparcie.

wych. S. Radom

 

1. JEŚLI JESTEŚ Z CZEGOŚ W SOBIE NIEZADOWOLONY I WIESZ, ŻE NIGDY SIĘ Z TYM NIE POGODZISZ – ZAAKCEPTUJ SWOJĄ NIEZGODĘ NA TO.

To najbardziej zaskakująca, ale też chyba najważniejsza rada, jaką znalazłam u Brandena. Spróbuj do siebie powiedzieć na głos: akceptuję to, że nie zgadzam się na to, że jestem…. – tu wstaw odpowiednie słowo. Zauważ, co się wtedy dzieje, co czujesz. Branden, mający wieloletnie doświadczenie terapeutyczne w pracy z osobami, które chciały stać się bardziej pewne siebie, przekonuje, że
– paradoksalnie – to pozwoli ci ruszyć z miejsca i zacząć się zmieniać. Dlaczego? Bo „jeżeli w pełni doświadczymy i zaakceptujemy negatywne uczucia, często będziemy w stanie się ich pozbyć.  zyskawszy prawo istnienia, odchodzą z centralnej pozycji” – wyjaśnia terapeuta. Czyli przestają być dla nas tak ważne jak dotąd.

2. UWAŻAJ NA TO, CO MÓWISZ DO SIEBIE W MYŚLACH.

Ucinaj połajanki i słowa, które psują ci nastrój. Jeśli masz zwyczaj powtarzać sobie: nie umiem tego, nie jestem w tym wystarczająco dobry, to nie dla mnie – dodaj do nich: „jeszcze”, „na razie” albo zapytaj: „a kto tak powiedział?”. Czujesz różnicę?

3. MYŚL O SOBIE Z SZACUNKIEM.

Na pytanie, ale jak, skoro nie jestem z siebie zadowolony, odpowiedzią jest to, że na szacunek zasługuje każdy. Co szczególnie ważne: szanuj siebie za decyzje, podejmowane działania i starania, a nie wyłącznie za efekty. Efekt to twoja wisienka na torcie, a na największy szacunek zasługują te małe codzienne działania, które cię do efektów przybliżają.

4. OTACZAJ SIĘ DOBRYMI MYŚLAMI I UCZUCIAMI.

Szukaj towarzystwa osób, które akceptują cię i lubią takim, jakim jesteś.

5. ZGODNIE Z ZASADĄ, ŻE SAMOAKCEPTACJA TO DECYZJA, ŻE CHCESZ BYĆ SWOIM SPRZYMIERZEŃCEM, A NIE WROGIEM, ZDECYDUJ:

  • → czego możesz robić więcej

  • → czego możesz zacząć robić mniej

  • → co możesz zacząć robić

  • → co możesz przestać robić

  • → co możesz robić inaczej

aby lepiej siebie traktować w codziennym życiu.

Wych. K. Korsak