Umiejętność radzenia sobie ze stresem jest istotna, ponieważ od niej zależy nasza forma zarówno psychiczna, jak i fizyczna.

 

  1. Poznaj swój organizm

Przyjrzyj się reakcjom swojego organizmu w stresujących sytuacjach. Obserwuj oddech, bibie serca, drżenie rąk - spróbuj nazwać emocje, które temu towarzyszą.

 

  1. Skoncentruj się na oddechu

Wypróbuj prostą metodę kontroli oddechu 4 - 7 - 8. Przez 4 sekundy nabieraj powietrza, na 7 sekund wstrzymaj oddech, następnie wypuszczaj powietrze przez 8 sekund.

 

  1. Odłóż telefon, laptopa, wyłącz telewizor

Porzuć na przynajmniej godzinę portale informacyjne i social media. Zajmij się czynnościami wyciszającymi, jak np. czytanie, nauka języka, ćwiczenia fizyczne, uprawianie sportu.

 

  1. Zatroszcz się o siebie

Zastanów się z jakiego powodu byłeś/aś zestresowany/na. Analiza sytuacji pomoże kontrolować stres w przyszłości. Przyjrzyj się przyczynom napięcia, podejdź do siebie ze zrozumieniem. Myśl pozytywnie!!!

 

  1. Skorzystaj z pomocy

Porozmawiaj z bliską Ci osobą o tym, jak się czujesz. Wysłuchaj jak inni widzą Twój problem, perspektywa drugiej osoby pomoże spojrzeć na problemy z dystansu.

 

  1. Dbaj o dobry sen

Zadbaj o rytm dobowy, zadbaj o 7-8 h snu. Na godzinę przed zaśnięciem odłóż telefon, laptopa. Staraj się nie przebywać cały dzień w pokoju, w którym śpisz.

 

  1. Jedz zdrowo

Dbaj o zróżnicowaną dietę. Spożywaj produkty bogate w magnez, cynk, witaminy z grupy B (np. orzechy, pestki dyni, słonecznika, warzywa zielone). Jedz mniejsze porcje, 5 razy dziennie, o stałych porach. Zrezygnuj z fast-foodów, słodkich napojów, energetyków.

 

 

Inne pomysły na stres:)

 

  • medytacja
  • aktywność fizyczna
  • masaż lub ciepła kąpiel
  • hobby i pasje - znajdź pasję, która Cię zrelaksuje i pozwoli odwrócić uwagę od podstępnych myśli
  • szukanie korzyści - większość stresujących sytuacji niesie ze sobą jakieś plusy. Wyobraź sobie, że to nie Ty masz problem, który Cię stresuje, ale Twój przyjaciel. Co być mu poradził? Napisz mu mail z pięcioma punktami, które pomogą mu rozwiązać sprawę. Potem wyślij go… do siebie.
  • rysowanie (popularne kolorowanki, mandale)
  • przypomnij sobie swoje sukcesy!!!

 

Jeszcze więcej naprawdę wartościowych sposobów na stres znajdziecie tutaj:

 

https://www.youtube.com/watch?v=R1LO3NqPzxI/

 Dbajcie o siebie!!!!

wych. Sabina Radom