ROK SZKOLNY 2019/20

Niedawno rozpoczęty miesiąc - czerwiec - jest chyba ulubionym miesiącem dla wszystkich uczniów. Zaczyna się świętem nas wszystkich, bowiem każdy z nas, niezależnie od wieku, jest dzieckiem ... swoich rodziców i nosi w sobie wewnętrzne dziecko, o które szczególnie tego dnia warto zadbać. Wraz z upływem miesiąca przybliża się czas wakacji - okres szczególnie dobrych perspektyw. A co jeszcze możemy świętować w czerwcu? Warto zapoznać się z kalendarzem świąt nietypowych.
 
Pozdrawiam serdecznie
 
Maria Mądry

data

godzina

Imię nazwisko

          

1.06.2020

od 7-15

MariaMądry

 

 

2.06.2020

od 7-15

Maria Mądry

 

3.06.2020

od 7-15

Arkadiusz Gołembka

 

4.06.2020

od 7-15

Sabina Radom

 

5.06.2020

od 7-15

Arkadiusz Gołembka

 

1 czerwca w Polsce obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dziecka. Z tej okazji pracownicy Bursy Międzyszkolnej nr 1 w Lesznie, chcieliby życzyć wszystkim dzieciom – tym małym i tym dużym – dużo uśmiechu na twarzy, wielu przyjaciół, niezapomnianych chwil oraz samych dobrych ocen w szkole. Pamiętajmy, aby dbać o nasze „wewnętrzne dziecko”, podążać za dziecięcymi marzeniami i być zawsze sobą ! :)

 Piosenka z dedykacją dla wszystkich dzieci:

 https://www.youtube.com/watch?time_continue=46&v=Y3mV0iM2H8k&feature=emb_logo

:)

 „Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się — ze wszystkich sił — tego, czego pragnie.” - Paulo Coelho

 

„Wszyscy dorośli byli kiedyś dziećmi, ale niewielu z nich pamięta o tym.” - Antoine De Saint-Exupery

 

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat.” - Janusz Korczak

 

„Dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym.” - Phil Bosmans

 

„Od dzieci można się wiele dowiedzieć. Na przykład, jak bardzo jesteś cierpliwy.” - Franklin P. Adams

 
Opracowała: Katarzyna Korsak
Opublikował: Arkadiusz Gołembka

 

 

 

Wiosna jest czasem, kiedy jeszcze szczególniej chcemy zadbać o swoje zdrowie i poziom energii. W tym celu warto przypomnieć sobie, dlaczego sport jest jednym z podstawowych narzędzi dbałości o jakość własnego zdrowia i życia. Jak powiedział doktor Wojciech Oczko:  „Ruch jest w stanie zastąpić prawie każdy lek, ale wszystkie leki razem wzięte nie zastąpią ruchu”. Jakie są jeszcze inne argumenty za systematyczną aktywnością fizyczną? Aż 50 powodów zawartych jest w załączonej tabeli – zachęcam do lektury i …ruchu.

 wych. Maria Mądry


Dzisiejszy dzień przyniósł szokującą i przykrą  informację. Umarł Robert Roszczak – leszczyński społecznik, zaangażowany w pomoc ludziom, promowanie zdrowego stylu życia i bycia blisko natury. Kilka miesięcy temu prowadził w bursie zajęcia pod nazwą: „Szkoła pleców”, podczas których uczył, jak dbać o kręgosłup, ale też, jak zdrowo się odżywiać. Spotkanie było połączone z pieczeniem chleba. W licznych działaniach, które podejmował na rzecz społeczności Leszna, dał się poznać jako serdeczna, zaangażowana, pełna pasji i  wiedzy osoba. I tak też zapamiętamy Roberta, wdzięczni za dobro, które świadczył.


Umiejętność radzenia sobie ze stresem jest istotna, ponieważ od niej zależy nasza forma zarówno psychiczna, jak i fizyczna.

 

  1. Poznaj swój organizm

Przyjrzyj się reakcjom swojego organizmu w stresujących sytuacjach. Obserwuj oddech, bibie serca, drżenie rąk - spróbuj nazwać emocje, które temu towarzyszą.

 

  1. Skoncentruj się na oddechu

Wypróbuj prostą metodę kontroli oddechu 4 - 7 - 8. Przez 4 sekundy nabieraj powietrza, na 7 sekund wstrzymaj oddech, następnie wypuszczaj powietrze przez 8 sekund.

 

  1. Odłóż telefon, laptopa, wyłącz telewizor

Porzuć na przynajmniej godzinę portale informacyjne i social media. Zajmij się czynnościami wyciszającymi, jak np. czytanie, nauka języka, ćwiczenia fizyczne, uprawianie sportu.

 

  1. Zatroszcz się o siebie

Zastanów się z jakiego powodu byłeś/aś zestresowany/na. Analiza sytuacji pomoże kontrolować stres w przyszłości. Przyjrzyj się przyczynom napięcia, podejdź do siebie ze zrozumieniem. Myśl pozytywnie!!!

 

  1. Skorzystaj z pomocy

Porozmawiaj z bliską Ci osobą o tym, jak się czujesz. Wysłuchaj jak inni widzą Twój problem, perspektywa drugiej osoby pomoże spojrzeć na problemy z dystansu.

 

  1. Dbaj o dobry sen

Zadbaj o rytm dobowy, zadbaj o 7-8 h snu. Na godzinę przed zaśnięciem odłóż telefon, laptopa. Staraj się nie przebywać cały dzień w pokoju, w którym śpisz.

 

  1. Jedz zdrowo

Dbaj o zróżnicowaną dietę. Spożywaj produkty bogate w magnez, cynk, witaminy z grupy B (np. orzechy, pestki dyni, słonecznika, warzywa zielone). Jedz mniejsze porcje, 5 razy dziennie, o stałych porach. Zrezygnuj z fast-foodów, słodkich napojów, energetyków.

 

 

Inne pomysły na stres:)

 

  • medytacja
  • aktywność fizyczna
  • masaż lub ciepła kąpiel
  • hobby i pasje - znajdź pasję, która Cię zrelaksuje i pozwoli odwrócić uwagę od podstępnych myśli
  • szukanie korzyści - większość stresujących sytuacji niesie ze sobą jakieś plusy. Wyobraź sobie, że to nie Ty masz problem, który Cię stresuje, ale Twój przyjaciel. Co być mu poradził? Napisz mu mail z pięcioma punktami, które pomogą mu rozwiązać sprawę. Potem wyślij go… do siebie.
  • rysowanie (popularne kolorowanki, mandale)
  • przypomnij sobie swoje sukcesy!!!

 

Jeszcze więcej naprawdę wartościowych sposobów na stres znajdziecie tutaj:

 

https://www.youtube.com/watch?v=R1LO3NqPzxI/

 Dbajcie o siebie!!!!

wych. Sabina Radom